Doborjáni Ferenc EGYMI

Kollégium

Kollégiumunk a szülői ,nevelőszülői háttérrel rendelkező , családjukhoz hétvégenként , szünetekben hazautazó 6-22 éves korú, sajátos nevelési igényű , enyhe fokban és középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók élettere a tanítási év során.

Minden gyermekünk hátrányos helyzetű , komoly szociális és pszichés családi terhekkel küzd, ezért munkánkban kiemelt szerepet kap a nevelés.

Pedagógiai tevékenységünk nemcsak kiegészíti , de sok esetben pótolja a családi nevelést , karöltve az iskolával és teljes nyitottsággal kíván együttműködni az itt élő tanulók családjaival is.

A kollégiumi élet szabályait a 2011/12-es tanévben megújított , az iskolai házirendhez igazított kollégiumi házirend tartalmazza , valamint az elvégzendő éves feladatokat a kollégiumi munkaközösségi munkaterv határozza meg.
Elhelyezkedés:

A tornateremhez és étteremhez szervesen kapcsolódó önálló épületrészben, csodálatos természeti környezetben , családias körülmények között kapott helyet a kollégiumi része az intézménynek: hálók , vizesblokk, felügyelői , nevelői szoba , orvosi szoba.

A kollégiumba való bekerülés szabályai:

A kollégiumba való bekerülés ugyanazon elvek szerint történik , mint az intézménybe való bekerülés.

A Tanulási Képességeket Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság állásfoglalása , a szülő kérése vagy az illetékes gyámhatóság felkérése alapján./ lásd: Kollégiumi pedagógiai program/

A kollégiumi elhelyezésért külön kollégiumi díjat nem kell fizetni . A szülőnek csak a fenntartó által megállapított nyersanyagnormát kell térítési díjként a neki kipostázott csekken befizetni.

Létszám:

  • Jelenleg 37 kollégista lakója van az intézménynek
  • Korosztályok:
    • Általános iskolás : 25 fő
    • Szakiskolás : 12fő
  • Nemek aránya:
    • Fiú: 29 fő
    • Lány: 8 fő
Főbb nevelési elveink:

Az iskola nevelési elveit a kollégium is magáénak tekinti . Ezek mellett a következező elveket tartja fontosnak :

  • A növendékek iránti felelősség, bizalom , szeretet , tapintat elve
  • A gyermekek sérültségéből eredendően egyéni és életkori sajátosságok figyelembevételének elve
  • Nemzeti, etnikai , kisebbségi azonosságtudat tiszteletben tartásának elve
  • Szülőkkel és az iskolával , társintézményekkel való konstruktív együttműködés elve
Céljaink:
  • Értelmi ,érzelmi téren fejlesztő környezet biztosítása valamennyi hátrányos helyzetű családból érkező gyermek számára 
  • Saját és mások tárgyi értékeinek tisztelete , iskolai , kollégiumi eszközök , természeti környezetünk védelme.
  • Az osztályfőnökökkel folyamatos napi kapcsolat tartása .
  • Egészséges életmódra nevelés , testi nevelés.
  • Esztétikai nevelés : a körülményekhez, évszakokhoz , jeles napokhoz alkalmazkodó ízléses tárgyi környezet kialakítása , megóvása.
Közösségi nevelés: jó kapcsolatok , kialakítása a csoportban , családias , egymást tisztelő , segítő magatartás megkövetelése.

Önállóságra nevelés , a szabadidő tartalmas eltöltésére ösztönzés.

Személyi feltételek:

  • A két kollégiumi csoportban jelenleg két nevelőtanár koordinálja a pedagógiai tevékenységet.
  • Munkájukat három gyermekfelügyelő segíti.
Célunk az előző évek tapasztalatait és jó beidegződéseit tovább vinni , több ötlettel gazdagítani.

Fontos a kollégák közötti jó szakmai és emberi kapcsolat , mivel csak együttes erővel , következetes munkával , egymást segítve tudunk eredményeket elérni.