Minden gyermekünk hátrányos helyzetű , komoly szociális és pszichés
családi terhekkel küzd, ezért munkánkban kiemelt szerepet kap a nevelés.
Pedagógiai tevékenységünk nemcsak kiegészíti , de sok esetben pótolja a családi nevelést , karöltve az iskolával és teljes nyitottsággal kíván együttműködni az itt élő tanulók családjaival is.
A kollégiumi élet szabályait a 2011/12-es tanévben megújított , az
iskolai házirendhez igazított kollégiumi házirend tartalmazza , valamint
az elvégzendő éves feladatokat a kollégiumi munkaközösségi munkaterv
határozza meg.
Elhelyezkedés:
A tornateremhez és étteremhez szervesen kapcsolódó önálló épületrészben, csodálatos természeti környezetben , családias körülmények között kapott helyet a kollégiumi része az intézménynek: hálók , vizesblokk, felügyelői , nevelői szoba , orvosi szoba.
A kollégiumba való bekerülés szabályai:
A kollégiumba való bekerülés ugyanazon elvek szerint történik , mint az intézménybe való bekerülés.
A Tanulási Képességeket Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság állásfoglalása , a szülő kérése vagy az illetékes gyámhatóság felkérése alapján./ lásd: Kollégiumi pedagógiai program/
A kollégiumi elhelyezésért külön kollégiumi díjat nem kell fizetni . A szülőnek csak a fenntartó által megállapított nyersanyagnormát kell térítési díjként a neki kipostázott csekken befizetni.
Létszám:
- Jelenleg 37 kollégista lakója van az intézménynek
- Korosztályok:
- Általános iskolás : 25 fő
- Szakiskolás : 12fő
- Általános iskolás : 25 fő
- Nemek aránya:
- Fiú: 29 fő
- Lány: 8 fő
- Fiú: 29 fő
Az iskola nevelési elveit a kollégium is magáénak tekinti . Ezek mellett a következező elveket tartja fontosnak :
- A növendékek iránti felelősség, bizalom , szeretet , tapintat elve
- A gyermekek sérültségéből eredendően egyéni és életkori sajátosságok figyelembevételének elve
- Nemzeti, etnikai , kisebbségi azonosságtudat tiszteletben tartásának elve
- Szülőkkel és az iskolával , társintézményekkel való konstruktív együttműködés elve
- Értelmi ,érzelmi téren fejlesztő környezet biztosítása valamennyi hátrányos helyzetű családból érkező gyermek számára
- Saját és mások tárgyi értékeinek tisztelete , iskolai , kollégiumi eszközök , természeti környezetünk védelme.
- Az osztályfőnökökkel folyamatos napi kapcsolat tartása .
- Egészséges életmódra nevelés , testi nevelés.
- Esztétikai nevelés : a körülményekhez, évszakokhoz , jeles napokhoz
alkalmazkodó ízléses tárgyi környezet kialakítása , megóvása.
Önállóságra nevelés , a szabadidő tartalmas eltöltésére ösztönzés.
Személyi feltételek:
- A két kollégiumi csoportban jelenleg két nevelőtanár koordinálja a pedagógiai tevékenységet.
- Munkájukat három gyermekfelügyelő segíti.
Fontos a kollégák közötti jó szakmai és emberi kapcsolat , mivel csak együttes erővel , következetes munkával , egymást segítve tudunk eredményeket elérni.