"Szeretni annyit jelent, mint igazán
érdeklődni valaki iránt, figyelemmel fordulni felé. Tisztelni úgy,
amilyen; sebeivel, sötétségével, de képességeivel és rejtett
adományaival is.
Hinni benne, hogy képes növekedni, akarni, hogy előre haladjon. Bolondul remélni; 'Te nem vagy elveszett ember, tudsz növekedni, szép dolgokat csinálni - én bízom benned.' Örülni jelenlétének és szíve szépségének, akkor is, ha még nem látszik. Elfogadni, hogy mély és tartós kapcsolatot kössünk vele; gyöngeségei és sebezhetősége ellenére."
Jean Vanier
Hinni benne, hogy képes növekedni, akarni, hogy előre haladjon. Bolondul remélni; 'Te nem vagy elveszett ember, tudsz növekedni, szép dolgokat csinálni - én bízom benned.' Örülni jelenlétének és szíve szépségének, akkor is, ha még nem látszik. Elfogadni, hogy mély és tartós kapcsolatot kössünk vele; gyöngeségei és sebezhetősége ellenére."
Jean Vanier
A fejlesztő iskola célja
- Énkép, önismeret kialakítása
- A környezet fokozatos megismertetése
- A testi és lelki egészség kialakítása
- Információs és kommunikációs kultúra fejlesztése
- Kommunikácó és szociális interakció
- Életkori sajátosságok megélésének biztosítása
- Felkészítés a felnőtt létre
- Önálló döntéshozatal lehetőségének biztosítása
Alapelvek
- Kommunikáció és interakció elve
- Normalizáció és participáció elve
- Komplexitás, személyiségközpontúság, szükségletorientáltság és a rehabilitáció elve
- Kooperáció és tudatosság elve
- Differenciálás és individualizáció elve
A fejlesztő iskolai oktatás szervezése
- A fejlesztő iskolai oktatás a tanév rendjét követi
- Nem tagolódik tanítási évfolyamokra
- Csoportos foglalkozások szervezése
- Egyéni foglalkozások szervezése
- A csoportok maximális létszáma 6 fő
- A heti fejlesztő foglalkozások száma: 20 óra
- A tankötelezettség 6-18 éves korig tart
- Beiskolázás szakértői javaslatra történik