Doborjáni Ferenc EGYMI

Fejlesztő iskola

"Szeretni annyit jelent, mint igazán érdeklődni valaki iránt, figyelemmel fordulni felé. Tisztelni úgy, amilyen; sebeivel, sötétségével, de képességeivel és rejtett adományaival is.
Hinni benne, hogy képes növekedni, akarni, hogy előre haladjon. Bolondul remélni; 'Te nem vagy elveszett ember, tudsz növekedni, szép dolgokat csinálni - én bízom benned.' Örülni jelenlétének és szíve szépségének, akkor is, ha még nem látszik. Elfogadni, hogy mély és tartós kapcsolatot kössünk vele; gyöngeségei és sebezhetősége ellenére."
Jean Vanier


A fejlesztő iskola célja

  • Énkép, önismeret kialakítása
  • A környezet fokozatos megismertetése
  • A testi és lelki egészség kialakítása
  • Információs és kommunikációs kultúra fejlesztése
  • Kommunikácó és szociális interakció
  • Életkori sajátosságok megélésének biztosítása
  • Felkészítés a felnőtt létre
  • Önálló döntéshozatal lehetőségének biztosítása

Alapelvek

  • Kommunikáció és interakció elve
  • Normalizáció és participáció elve
  • Komplexitás, személyiségközpontúság, szükségletorientáltság és a rehabilitáció elve
  • Kooperáció és tudatosság elve
  • Differenciálás és individualizáció elve

A fejlesztő iskolai oktatás szervezése

  • A fejlesztő iskolai oktatás a tanév rendjét követi
  • Nem tagolódik tanítási évfolyamokra
  • Csoportos foglalkozások szervezése
  • Egyéni foglalkozások szervezése
  • A csoportok maximális létszáma 6 fő
  • A heti fejlesztő foglalkozások száma: 20 óra
  • A tankötelezettség 6-18 éves korig tart
  • Beiskolázás szakértői javaslatra történik